Home Jurnal de tura | Planificari tura in stiri si ture Păltiniș - Șaua Bătrâna – Păltiniș pe drumul forestier

Despre SKV

Pe munte

Login Form

Susţinut de:

mobiladecopii.ro
Păltiniș - Șaua Bătrâna – Păltiniș pe drumul forestier Imprimare Email
Scris de Daniela Dobrota

Drumeția din 14 ianuarie 2012, s-a încheiat cu bine. 3 membri din SKV Sibiu au reușit să țină piept vremii și să ajungă în șaua Bătrâna (Daniela, Radu și Horațiu). D-șoara Tanța Mierlușca cu oprietenă au urcat tot azi în Păltiniș dar nu au venit cu noi.

Am plecat pe traseu la 12:30.

Încă din Paltiniș vântul se simțea cam “subțirel”dar eram blindați din cap până la picioare și bine am făcut. Am hotărât să mergem pe drumul forestier prin Poiana Muncel să ajungem în șaua Bătrâna. Horațiu a urcat cu telescaunul și a venit pe schiuri până în Muncel. Pozele sunt din poiana Muncel, eram încă nebătuți de vânt.

Drumul pe forestier a fost chiar plăcut, pădurea apărându-ne de vânt. Când am părăsit drumul forestier am găsit zăpadă mai multă. O porțiune prin pădure atmosfera a fost chiar calmă, un peisaj minunat de iarnă autentică. Am înaintat bine, fără probleme. Când pădurea nu ne-am mai fost alături a început vântul. Dar nu orice vânticel ci unul care viscolea zăpada, vizibilitatea era scazută și peisajul din jur ne-a dus cu gândul la furturile de nisip din deșert (văzute de mine doar în filme). Fără ochlelari și cagulă, plus căciulă, plus glugă era greu de înaintat și probabil ne-am fi întors. O mare de zăpadă, fără nimic în jur să te ajute la orientare. Și totuși știam zona (Radu a condus micul grup) și el a înaintat în așa fel încât am ajuns chiar pe drumul spre șa. Înaintarea s-a făcut cu greutate, înotam prin zapada afânată și viscolită (picioarul aluneca cu ușurința până zăpada ajungea la genunchi). Am ajuns în șa după 3 ore (cu pauza destul de generoasă în poiana Muncel unde ne-a mângâiat un pic soarele)

Pozele de mai sus sunt făcute în șaua Bătrâna. Aici vânt, nu glumă.

Ne-am întors prin Găujoara. Zăpada ne îngreuna mersul, deschizătorul de drum era cel mai solicitat. La un moment dat ne-am oprit să bem ceai (cald din termos) și a fost cu siguranță cel mai bun ceai din lume. Am mai continuat drumul prin zăpadă mai mare până am intrat în pădure. De aici Horațiu și-a continuat drumeția pe schiuri ajungând primul la mașină.

Băieții în Poiana Găujoara

Vinul fiert cumpărat de lângă telescaun a picat foarte bine după cele 5 ore de mărșăluit prin zăpadă.
A fost o excursie interesantă, cu vreme capricioasă, zăpadă ca-n povești. Ne-am testat echipamentul care a fost de mare ajutor (să nu uit de parazăpezi). Am văzut o altă față a muntelui și îl iubim și așa (chiar dacă nu s-a lăsat fotografiat de data asta).

Felicitări celor doi tovarăși de drum de azi, au fost de nădejde.