Home

Login Form

Susţinut de:

mobiladecopii.ro
Jurnal de tură: Sibiu - Cabana Negoiu - Vf. Negoiu 16,17 Iun 2012 PDF Imprimare Email

După o lună mai cu prea multe zile ploioase a venit în sfârșit și momentul de a urca la peste 2500 m, pentru prima data în 2012. A fost o dorință de multe zile ținută în așteptare și cu cât treceau zilele cu atât dorul era mai mare. De o săptămână am tot accesat site-ul meteoblue pentru a ne convinge că într-adevăr vremea ține cu noi. Și a ținut, o răsplată minunată pentru care am mulțumit de mai multe ori.

Am plecat o echipă de trei: Anca, Daniela și Radu C, toți membri SKV Sibiu. Ținta era Vf. Negoiu. Pentru prima data am abordat altfel traseul, am plecat sâmbătă dimineața din Sibiu, am lăsat mașina pe drumul forestier (bun) aproape de poteca spre cabana Negoiu. Ne-a luat o oră și 5 minute să ajungem la cabană. Ne-am cazat și după aprox. o oră am plecat spre vârf, în plină amiază. Vremea: o minune, soare, soare, soare dar norocoși cum suntem am avut parte și de un pic de vânt, din acela prietenos, numai bun pentru a avea senzația că poți respira în voie.

La plecare...

La cabana Negoiu

În stânga vf. Negoiu, în drepata vf. Șerbota, între ele Custura Sărății

Am fost mai precauți și ne-am luat cu noi și echipamentul necesar în cazul în care limbile de zăpada ar mai fi fost prezente. Dar vara a venit mai devreme și nu am avut nevoie de echipamentul specific pentru porțiuni înghețate (colțari, piolet). Am folosit doar bețele de trekking (nu plecăm în tură fără ele). Am urcat cu atâta lejeritate, cu pas mărunt pe porțiunile de grohotiș și spre acele Cleopatrei, cu o singură pauză (ce-i drept mai lungă la Piatra Prânzului) încât atingerea vârfului Negoiu (2535 m) a fost cea mai ușoară escaladare de trei ani încoace.

Acele Cleopatrei

După nelipsitele poze cu placa de pe vârf am zăbovit mai mult de o oră admirând împrejurimile: lacul Călțun și refugiul de lângă el, vf. Lespezi și vf .Călțun (ambele peste 2500 m) care păreau atât de aproape de noi, vf. Vânătoarea lui Buteanu și vf. Capra, mai în depărtare acoperișul țării Vf. Moldoveanu și Vf. Viștea Mare, Vf. Șerbota, Vf. Scara, Ciortea I și Ciortea II, Budislavu, Suru, toate mândre în soarele după-amiezii de iunie. Pentru o clipă închizi ochii și respiri atât de adânc în încercarea de a lua tot aerul în piept, în secunda următoare privirea era ațintită spre cer știind că suntem mai aproape de El. Tentația este să tot repeți: minunat, minunat, să mai faci o poză, să mai privești totul încă o dată și încă o dată.

Noi la ieșirea în creastă

Pe vârful Negoiu

Vf. Lespezi stg si vf. Caltun dr. (Anca in mijloc)

Trapezul Vf. Moldoveanu dr și Viștea Mare stg.

Coborârea a fost la fel de plăcută. Toată tura (a fost cea mai mare diferență de nivel urcată într-o zi de aprox. 1700 m) a durat 10 ore. Am avut parte de o noapte liniștită la cabana Negoiu cu un binemeritat somn. A doua zi am coborât de la cabana la amiază vizitând și cascada Șerbota.

Cascada Șerbota

La final o poză simpatică de la cabana Negoiu, niște măgăruși foarte insistenți, curioși

Vremea: nota 10+

Echipa: nota 10 ++

A fost prima drumeție având ca țintă un vârf peste 2500 m din țară, prima dintr-un proiect pe care dorim să îl derulăm pe parcursul anului 2012 și care să cuprindă toate vârfurile peste 2500 m din România (sunt 13).

Vă așteptăm cu drag în următoarele,

Radu Cosma - organizator

Daniela Dobrotă și Anca Ursu - participante la prima tură (cu speranța că vor fi prezente la toate turele propuse în acest proiect).