Home

Login Form

Susţinut de:

mobiladecopii.ro

Jurnal de tură M-ţii Cindrel cu plecare de la Păltiniş la Vf. Bătrâna PDF Imprimare Email
Scris de Vacariu Marilena

În 14 noiembrie la invitaţia lui Marius Miclea hotărăsc să plec într-o tură în Munţii Cindrel, remember tura din iunie.

În Sibiu vremea neobişnuit de călduroasă pentru noiembrie, dar şi dorul de zăpadă mă face să fiu foarte nerăbdătoare să ajung cât mai repede în Păltiniş pentru a vedea şi un petic de zăpadă care să îmi confirme ca vine iarna. Ne întâlnim pe la ora 11, un total de opt oameni dornici de a se relaxa la munte după o săptămână de muncă.

Jurnal de tura Piatra Craiului PDF Imprimare Email
Scris de Vacariu Marilena
Într-o frumoasă sâmbătă de 26 septembrie pe la ora 8:00 o trupă hotărâtă de 8 oameni de prin toata ţara, pusă pe fapte mari se întâlneşte la Cabana Gura Râului, aici este un prim pas de acomodare şi socializare.

Prin urmare o să încep şi eu acest jurnal de tură prin a vă prezenta participanţii la tură Gabriela D., Delia C., Dana A., Cătălin C., Paul P.(SKV), Octavian, Bogdan A. (organizatorul turei) şi subsemnata (SKV) şi o schiţă a traseului din prima zi.

Tura Balea Lac, Vf. Vanatoarea lui Buteanu, Vf. Negoiu PDF Imprimare Email

Cum sfârşitul de săptămână era aproape şi nu aveam alte planuri deoarece vremea nu se anunţa prea frumoasă, ne-am hotărât să mergem la Bâlea, în Munţii Făgăraş.

Sâmbătă am hotărât să facem o „plimbare" mai scurtă în jurul căldării glaciare a lacului Bâlea, cu destinaţia vf. Vânătoarea lui Buteanu 2507m.

Pe custurile Făgărașului - Creasta Vârtopel-Arpășel PDF Imprimare Email

În sfârșit după vreo trei săptămâni de planificări și anulări din cauza vremii, prognoza meteo pare a ne da o șansă duminică, 13 septembrie, anunțându-se vreme în general bună cu ceva șanse de ploaie numai după-amiază.

Traseul va fi parcurs dinspre est spre vest, gradele de dificultate fiind 1B pentru Creasta Vârtopel si 3A pentru Creasta Arpășel. Este obligatoriu echipamentul tehnic specific (ham, cască , câteva bucle echipate, bucle de cordelină sau anouri, dispozitive de rapel, una sau două corzi pentru asigurare și efectuarea rapelurilor)

Pe Custurile Fagarasului - Saua Netedu - Varful Vanatoarea lui Buteanu PDF Imprimare Email

In jurnalele următoare aș vrea să descriu câteva ture de alpinism clasic pe câteva din spectaculoasele muchii și creste Făgărășene. Voi începe cu ultima porțiune din muchia Buteanului, cea cuprinsă între șaua Netedului și vârful Vânatoarea lui Buteanu. Traseul are gradul 1A clasic, de obicei nu necesită materiale tehnice însă dacă avem coechipieri fără experiență în astfel de trasee se recomandă o coardă, câteva carabiniere și bucle de cordelină sau anou.

Atenție! Este un traseu care face tranziția de la turismul greu la alpinismul tehnic, pentru cei nefamiliarizați cu gradele din alpinismul clasic, 1A este ușor în comparație de exemplu cu 4A, dar mult mai dificil și cu pasaje aeriene și expuse decât orice traseu marcat

Echipa - Cosmin Szekely și Dani Barac. Am plecat de la Bâlea sâmbătă după-masă (29 august) pe o vreme superbă, urma ca în dimineața următoare să încercăm parcurgerea crestelor Vârtopel și Arpășel, însă precum socoteala de acasă nu e aceeași cu cea din târg, vremea avea să se strice duminică obligându-ne să renunțăm de data aceasta.